En nyt tiiä kuuluuko tää tänne käsityö-kategoriaan, mutta nyt saa luvan oleilla siellä.. Meillä töissä ihmiset päättivät, että torstaina pidetään "kesäkauden päättäjäiset" hassujen hattujen merkeissä.. No enhän minä sellasia omista. Eikun miettimään miten jostain lippiksestä sais tuunattua hassun. En nyt tiedä onko tuo niin kovin hassu, mutta itse olen siihen suht tyytyväinen. Oon vaan muutaman kerran leikkiny kuumaliiman kanssa, niin alkuun oli hankaluuksia ja hieman jäi liimatahroja. Loppua kohden alkoi kuitenkin sujumaan paremmin. Nyt kun ajattelee tarkemmin, ei olisikaan kannattanut kiinnitystä aloittaa etummaisesta kuvasta. Mutta tehty mikä tehty. Ja jossain vaiheessa kun kirosin tuon tuunauksen kanssa, niin puoliso puhelimessa muistutti että omistamme myös kokkihatun. Olin sen kokonaan unohtanu. Mutta kyllä mä aion tuon tuunatun lippiksen laittaa kun siihen uhrasin aikaa kiitettävästi.

Edessä on siis iso, kokonainen sammakko ja jokaisessa neljässä "loossissa" tuollainen sammakon pää.

                   1779574.jpg

Ja tuossa kesken tuunauksen meidän viherkasvi päätti, että ois aika hänelle vaihtaa ruukku ja multa. Ei halunnut enää pysyä pystyssä. Joten jouduin senkin homman vielä tekemään. Mutta sen verran laiskaksi heittäydyin, että muille kasveille en tehnyt mitään. Päättäköön hekin sitten itse milloin tarvitsevat jotain olosuhdeparannuksia.

Äsken poikkesin Forecan nettisivuilla kuikuilemassa huomista säätä ja toivoin ettei vesisadetta saatais. Ja itsekseni aattelin että eihän se kesä vielä lopu, vaikka kesäkauden päättäjäisiä vietetään. Mutta Forecan sivu kyllä rupes mulle väittämään jotain muuta. Aika järkytys oli nähdä, että sunnuntaina ja maanataina hädin tuskin päästään 15asteeseen ja sadetta on luvassa runsaasti! Kai se syksy alkaa sitten hiljalleen jo saapumaan.